första dan på jobbet ..

av alla jävla dagar så ska man naturligt vis bli skit förskyld två dagar innan man ska återvända till jobbet efter ledighet .. Idag har min dag varit kanon spännande .....nooot jag tog bussen till nässjö kl 0603 va i nässjö 0630 hämtade en bil på jobbet sen fortsatte min färd mot linde kullen som ligger ca 1 mil norr om boxholm ..   det tog mig nästan 1.5 timme att ta mig dit i snömodd å isgata!!

men men jag tog mig fram förvisso i snigelfart ibland men kom fram hel ialla fall å det är väl huvudsaken !! ;-) 
när jag kom fram .. hällde jag upp en varm kopp kaffe ,, hälsade på mina gubbar .. å sa åt dem att hålla sig ifrån spåret .. när de hade gått för att jobba .. tog jag fram min frukost macka som avnjöts i en varm bil..... MMMums .
efter ca en timme kommer de tillbaka å ska äta frukost ... jag nickar åt dom å de nickar tillbaka ... de äter å sen går de till baka till skogs !!    min timmar fram till kl tolv blir sittandes i bilen avnjuter en god tidning... jag gluttar då och då upp ifrån tidningen å kollar ifall de fortfarande jobbar .. å det gör dom!!   efter ett tag får jag besök ...weehuuu jippi ..det är min kollega svante .. han har inga gubbar å ta hand om idag så han åker runt lite å kollar upp de andra !! han gör mig även sällskap till middag .. mysigt att slippa sitta själv .. min gubbar som jobbar åker alltid ut å äter medans jag har medhavd lunch låda .. idag va det kyckling file , ris å brunssås , wokgrönsaker !! mumma det!! jag tillbringar min lunch i ett skitigt teknikhus ..där det finns en micro å bord o stolar ... å huset är även invaderat av nyckelpigor å döa flugor .. mums........nooot !
sopar upp det mesta innn vi sätter oss å äter .!
efter middagen återgår jag till min favvo plats ....;-(  BILEN ..... sitter där i ca två timmar till å löser korsord.. det går skit bra !! är snart ett geni!!! hahaha
kör sedan hem till mig ... där kaffet väntar på mig efter jag har hämtat barnen på dagis !

Det va min dag på jobbet låter spännande va !!!???

ikväll nu har jag varit inne i jkpg å handlat mat å varit på apoteket  å handlat skor till barnen !! det va skit skönt att gå på a6 så här på kvälls kvisten inte alls mycket folk ... kunde strosa fritt .. GÖTT!!

nu ska jag ner till teve soffan å glo lite där sen är det läggdags ..ska upp tidigt imorgon bitti!!
ha det fint   kram kram !

Kommentarer
Postat av: Monixx

Meh! Ett sånt glidarjobb vill jag oxå ha. Sitta i en bil och titta på gubbar & äta lunch!

Jag gör väl visserligen ungefäär samma sak.. haha, men 'mina' gubbar är säkert lite... konstigare. haha

2009-01-07 @ 22:34:29
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: jelix

glidar jobb ..mmm det är det men när man har gjort det i över 20 veckor förra året blir det lätt lite långtråkigt!!! eller !!

2009-01-09 @ 15:13:08

Vad vill du säga mig?

Ditt namn här, tack:
Är du stammis, tryck här ;-)

Mejladress: (Endast för mig)

Har du nån blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0