magsjuka ....tvi vale

Sen i helgen har vi haft magsjuka ... usch inget jag önskar min värsta fiende !!!  det började i fredags att lucas kräktes jätte lite .. vi trodde då att det va laktosen som spökade igen ... han tål ju inte laktos .. å de hade varit inne hos farmor å bakat bullar med vanlig mjölk i å ätit massor utan att hon hade tänkt på det så .. man tänkte inte mer på det .
På lördags morgonen åkte vi till vrigstads marknad det va roligt att gå omkring å titta lite .. lucas åt en fralla å drack mer .. när vi fikade så det va lungt ! köpte lite smått å gott .. sen åkte vi hem igen ..
när vi kom hem väntade middageen på oss pelle hade lagat fläskfile å grönpepparsås å potatis ..mumma   barnen åt som tokar ... vilket ledde till att lucas kräktes på kvällen ... i och med att ingen annan hade blivit sjuk trodde vi maten va för stark för han å det va därför han kräktes .....tänkte inte mer på det !!   söndagen va lugn vi va hos svär mor å fikade ... så tänkte jag stanna hemma en dag extra för att lucas mage skulle få chansen att återställa sig .. sagt å gjort .. va vi hemma på måndagen .. vi va å handlade lite mat sen åkte vi hem igen ... när pelle kom hem från jobbet så åkte vi till Hobby för att lämna våran husvagn då de skulle byta några grejer i den ..å göra ett årligt fukttest !
Då sa kevin att han mådde illa ... .. vi åkte hem .. å när vi väl kom hem så spydde han innanför dörren  .... shit tänkte jag är det verkligen magsjuka ... ja ja men vi brukar ju klara oss tänkte jag .. hjälpte kevin å städade upp !

Men sen drog det igång .. pelle klagade på att han mådde illa ... å sen kom jag ... började vi kl sju på kvällen å höll på till kl fyra på morgonen !! helt urlakad ....
å till råga på allt hade vi vår premiär match hemma på tisdags kvällen ... men jag kunde juinte vara med ... men som tur vann vi !! å det va kul!! det behövde vi!!
nu sitter jag hemma för att smittan ska gå över hellre stannar jag hemma en dag extra för att verkligen inte smitta !!

imorgon blir det jobbet  då ska vi på friluftsdag med jobbet å köra gokart å lite annat det ska bli skit skoj ... tur att man fick följa med på det !!!  

nu har jag skrivit lite tänkte jag skulle ta lite kort på mina blommor jag har planterat !! va å köpte lite nya blommor igår på handelsträdgården här i forserum ----  ha det bäst kramkram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!! Tack. Allt är bara bra. Nej, spelar inget nu. Tränar inte något direkt heller. Ska försöka cykla till jobbet men är för bekväm! ler Kul att se att du har en blogg med. Visste inte det.. Kram!

2009-06-04 @ 00:35:52
URL: http://alexandrapetri.blogspot.com/
Postat av: ··•♦ MONIXX ♦•··

Hejsvejs!

Tack för kaffet idag! Och miljoner tack för allt annat!

Stor kram till dig. :-)

2009-06-06 @ 22:38:54
URL: http://monixx.blogg.se/

Vad vill du säga mig?

Ditt namn här, tack:
Är du stammis, tryck här ;-)

Mejladress: (Endast för mig)

Har du nån blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0